Saturday, December 22, 2007

お出かけ

I went out to ka-la-o-kay today with my classmates. Yea, the first time I go ka-la-o-kay with my classmates. The first time I went ka-la-o-kay was with Calvin far off in Aomori. Haha.. so out of place, right? ^^
今日クラスメート達とカラオケ行ってきました。そう、初めてのクラスメートとのカラオケの打ち上げ。初めてカラオケに行ったのはかるびちゃんと一緒で、青森にいたときでした。まあ、それは泊まるとこなかったから。。。

Well, to tell the truth, I'm not good at ka-la-o-kay at all, not o-kay at all. Messed up all the keys and lyrics.. lol. Well, that's mainly because most of the English songs are quite old.. no new ones for me to sing.. sighs.. and the Japanese songs that I know are all a tempo too fast or more.. ^^;;
正直言って、僕カラオケむいてないっすね。。歌詞も音声も全部間違えまくりだった。(笑) まあ、注文できる英語の歌あんまり新しいのなかったのもあるけど。で、僕が知ってる日本語のうたはほとんどテンポがはやいアニソンだから。。一番よく歌えるの「太陽の歌」かな。。^^

Hmm, but it was quite fun, and cheap.. Sang 7 hours for 810 yen. and it's usually 1000 yen per hour in Tokyo. well, just to be prepared for the next time, I'll try to listen to more Japanese songs and practice a bit.. haha..
でも、結構楽しくて、なによりも安かった。7時間で810円。本当はフリータイムで9時間だけど、途中帰った。東京だったら、一時間でも1000円ぐらい。。フリータイムもそんなに長くないと思う。うん、今度のカラオケに備えて、もうちょっと日本語の歌聴いて練習しようかな。(勉強の方もしっかりしてないくせに。。笑)

I left early coz the free time course is actually for 9 hours, and I couldn't possible sing that long. I was looking for somewhere to eat nearby the Karaoke when I saw a book/dvd shop.
僕には9時間はさすがに無理だったんで、先に帰った。その前に、近くに食いもん探して夕飯済まそうと思って。。そして、このつたやのような店を見た。

From the outside, it looked like every other book/dvd shop, something like tsutaya.. So, thinking of burning some time, I went in to see.. And what did I get? A whole archive of... those things that I would rather not announce publicly. ^^; So, those guys who are prepared to make reservations, you're in luck. haha.. kidding.
外からは普通の本屋さん・DVD屋さんみたい(見分けとかあるかもしれないが、僕なんか分からないから)。。時間の余裕もたっぷりあるからと思って、入ったんだけれども、なんとなかにはアレばっかりだった。アレの大きなアーカイブらしく、本当にびっくりした。日本の本屋さんって、ちょっと危険だね。。気をつけないと。。(笑)

Well, after making a round in the shop and getting sick of the air inside, I went back to finding my dinner.. I found a TonKatsu(fried pork) shop nearby and decided to try one of the popular food here. Yes, TonKatsu is Maebashi's specialty.
まあ、そのまま出ちゃうのも変だから、店内一週して、中の空気に苦しまれて(8歳とか9歳のに何する気?こんなのだけは勘弁してくれ)、出ていってまた食いもんを探し改めた。そして、とんかつ屋さんを見かけた。一応前橋の名物で、食べてみようかなって思った。そう、不思議に思う方もいると思うけど、本当です、前橋はとんかつ!(間違いでしたら、せめてくるといい)

It might sound very common, but it's true.. It's the specialty here. Anyways, this was my dinner today, which cost me 990 yen (around RM30) >.< The fried pork was succulent, juicy and sweet. And I'm always amazed how Japanese can fry their food and yet it's unoily. Quite worth it lar.. ^^
とんかつって、一般過ぎると思われるくらいだな。。さすがに名物とは思われないイメージだね。ちなみにこれが僕の夕飯セットだった。990円で日本ではこんな感じかな。まあ、マレーシアのスタンダードと著しい段差があるけど。>。< このとんかつは食感がとってもやわらかく、ジュウシーで、ちょっと甘いかんじ。とにかくうまいっす!それと、日本人がどうやってものを揚げながらも、絶対油濃くならないのが不思議なんだ。

That was all for today.. and this last picture is a picture of the sky which I took yesterday.. notice the cloud which looks like a bird in the blue sky? I love the winter sky in Japan.. heh
今日はこれで終わり。そして、この最後の写真は昨日撮った日本の冬の夕暮れの写真。鳥みたいな雲おっきいの一匹ちっちゃいの一匹見える?日本の冬空って、本当最高!大好き!

2 comments:

Anonymous said...

kara-okay so cheap!!!
although the one near Iba kosen is about 1000yen per hour,consider cheap compares to other...
But 810 for 9 hours is really....!!!!!!

lonehunter88 said...

Ho Ho Ho.. yes, it's This cheap here.. heh.. maybe because of the difference in rental and land rates lar. =)